امروزه با پیشرفته شدن تکنولوژی و در دسترس بودن اینترنت برای همه، جهان تبدیل به دهکدهای جهانی شده که کوچکترین خبر مهمی در کسری از ثانیه در جهان پخش میشود و همه از آن باخبر خواهند شد به همین دلیل است که ما روزانه خبرهای بسیار زیادی از رسوایی شرکتهای مختلف و لکه دار شهرت و اعتبار کسب و کارهای آنلاین را میشنویم. زمانی که به تازگی سایت یا حتی کسب و کار خود را راه اندازی کردهاید ممکن است همه چیز خیلی کند آهسته و در یک خط صاف پیش برود. طبق برنامه کاری، شما کسب و کارتان را راه اندازی کردهاید، وب سایتی خوبی دارید و روزانه برای جذب بیشتر مخاطب در تلاش هستید و به مرور زمان کسب و کارتان شروع به سوددهی کرده و میزان فروش بهتری دارید. شاید به نظرتان این روند بسیار ساده و پیش پا افتاده باشد اما دقت داشته باشید که دنیا پر از اتفاقات عجیب و غریب است و درست در لحظهای که انتظار ندارید مشکلات از راه میرسند. یکی از مواردی که در روند کسب و کار و برنامه کاری کمتر به آن توجه میشود، مدیریت شهرت و اعتبار کسب و کار آنلاین است. این دقیقا نقطهای است که اکثر صاحبان مشاغل آنلاین به آن دقتی نمیکنند و درست از همین نقطه ضربات جبران ناپذیری به وجه کسب و کار شما وارد خواهد شد.
اگر شما به وجه و تصویری که کسب و کارتان در فضای مجازی دارد دقتی نکنید، عوامل مختلفی مانند نارضایتی مخاطب و عدم پاسخ دهی مناسب به مشتریان یا پشتیبانی بسیار ضعیف میتواند مرگ کسب و کارتان را رقم بزند. برای درک بهتر اهمیت حفظ و مدیریت اعتبار آنلاین بهتر است نگاهی به عکسهایی که از افراد مشهور و معروف در فضای مجازی پخش میشود و اعتبار آنها را یک شبه نابود میکند بیاندازید.
به بیان سادهتر مدیریت اعتبار آنلاین در واقع مدیریت تاثیر برند شما در فضای آنلاین و زمانی است که مشتریان و مخاطبانتان نام تجاری شما را در فضای مجازی جستجو کرده و با آن رو به رو میشوند. هر گونه فعالیت شما در فضای مجازی به ساختن وجه و اعتبار بهتر کمک میکند. بنابراین این شما هستید که تصمیم میگیرید دیگران برند شما را چطور بشناسند و چه تصویری از برند شما در ذهنشان باشد.
بدون دیدگاه